Spørgsmål og svar

Billedresultat for spørgsmålNedenfor finder du de oftest stillede spørgsmål og svar.


GENERELT


Kan man handle som privat på Bygma.dk

Ja, alle kan handle hos Bygma.

Hvad er åbningstiderne?
Du kan handle på www.bygma.dk i døgnets 24 timer. Vi holder aldrig lukket. Vores telefontider er mandag til fredag fra kl. 9.00 til 15.00. 

Findes alle varer som er online også i butikkerne?
På Bygma.dk har vi på nogle kategorier et større eller mindre udvalg af varer, end det, der findes i butikkerne.


BETALING & PRISER

Betaler jeg før levering?
Nej. Beløbet reserveres af NETS og stilles i depot. Beløbet hæves først, når ordren afsendes.

Kan jeg regne med, at priserne er inkl. moms?
Ja, alle priserne i shoppen er inkl. moms og afregnes i danske kroner.

Hvilke betalingsmuligheder har jeg?
Du har følgende betalingsmuligheder: Dankort, Visa Dankort, Visa Electron og MobilePay.


LEVERING

Hvordan modtager jeg min bestilling?
Bygma leverer din ordre via PostNord eller egne fragtbiler. Det afhænger af varens vægt og udformning, hvilken transportform, der benyttes.

Hvornår kan jeg forvente leveringen?
Som udgangspunkt leverer vi inden for 48 timer på hverdage. Det afhænger dog af leveringstiden, som står på varekortet i shoppen. Ved forsendelse med PostNord tager Bygma dog forbehold for forsinkelser, som skyldes PostNord. Bygma tager endvidere forbehold for forsinkelser, som skyldes udefrakommende faktorer såsom ekstremt vejr og lignende.

Kan jeg blive ringet op i forbindelse med leveringen?
Under ordreafgivelsen er det muligt at sende en besked til Bygma. En del kunder noterer her, at de gerne vil ringes op i forbindelse med leveringen. Sendes en ordre med PostNord, er det desværre ikke muligt at blive ringet op. Sendes ordren med fragtmand giver vi altid ønsket om opringning videre. Eftersom det er fragtmanden, som skal foretage opkaldet og har udgiften, kan vi dog ikke garantere, at opringningen sker.

Kan jeg bestille online og afhente mine varer i nærmeste Bygma forretning?
Ja, du vælger om ordren er til levering eller afhentning i nærmeste Bygma butik.

Leverer Bygma.dk til øerne?

Bygma leverer kun til brofaste øer i Danmark.

Jeg er ikke hjemme, når leveringen kommer?

1. Sendes ordren med PostNord, vil postbuddet aflevere en afhentningsseddel og pakken kan typisk afhentes på nærmeste posthus dagen efter, med mindre du har Modtagerflex.
2. Leveres ordren med egen fragtbil, sætter Bygmas chauffør pakken det sted, du har opgivet i forbindelse med ordreafgivelsen. Bygmas chauffør vil så vidt muligt forsøge at leve op til det.

Min pakke er ikke kommet, hvad gør jeg?
Hvis din pakke mod forventning ikke er kommet, skal du kontakte Bygmas support. Vi undersøger straks sagen.

Hvad gør jeg ved fejllevering og defekte varer?

Skulle der mod forventning blive fremsendt en forkert eller defekt vare, skal du blot orientere Bygmas support inden for 3 dage. Så sørger vi for, at du får det rigtige produkt leveret og tager det forkerte eller defekte retur.


FORTRYDELSESRET, GARANTI & REKLAMATIONSRET


Hvad skal jeg gøre, hvis jeg fortryder?
Der er altid 60 dages returret på produkter købt i webshoppen. Hvis du fortryder dit køb, eller produktet ikke lever op til dine forventninger, kan du læse vores betingelser for fortrydelse her. Du er også velkommen til at kontakte Bygmas support på [email protected], så vil du modtage instrukser herpå.

Hvordan er reglerne for garanti?
Reglerne omhandlende garanti er de samme på nettet som i fysiske butikker. I henhold til den danske købelov har du to års reklamationsret på alle varer. Reklamationsretten gælder fra den dag, du fysisk modtager varen.

Hvilken reklamationsret har jeg?
Varer købt på bygma.dk er underlagt købelovens regler. Derfor har du naturligvis 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få repareret, pengene tilbage eller afslag i prisen afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadevoldende adfærd. Læs mere her