Bygma tog lidt tilløb for at være helt sikker på, at det nu også var det rigtige. Og efter grundige overvejelser er der nu instore-tv i alle 61 byggemarkeder og håndværkerbutikker:
- Det er et fantastisk medie! Vi er startet stille og roligt for at blive fortrolige med teknik og muligheder – men der er ingen tvivl om, at det skal udbygges, siger marketingchef Erik Yde.
De første reaktioner fra kunder og medarbejdere har været gode, og der er ingen tvivl om, at især medarbejderne har store forventninger. Typisk sendes der ugetilbud, serviceinformationer etc.- Instore-tv er et fint medie, fordi det kan udbygges og fordi det er fleksibelt: P.t. kører vi to udgaver; én til byggemarkeder og én til håndværkerbutikkerne.
Det bedste er, at det er dynamisk: Tingene ændrer sig, og vi er ikke låst fast, fremhæver Erik Yde.
For at være sikre på at vælge den rigtige løsning så Bygma sig godt for. Valget faldt på Philips, der har leveret 42” skærme og udviklet softwaren Adtraxion.- Det er et stort projekt, så det gælder om at finde én, der kan klare ens behov. Philips er et kendt brand, og Adtraxion har en stor kundebase i hele verden, så det giver tryghed, siger Erik Yde.
Adtraxion gør det nemt at styre og opdatere informationer centralt, det er muligt at vise foto, animationer, video og tv med hjælp af softwaren, som benytter it-netværk.
Bygma har også lagt vægt på, at billedkvaliteten er i top, at levetid og holdbarhed er lang samt ikke mindst at strøm-forbruget er lavt – det gavner både miljøet og reducerer elregningen, fordi skærmene typisk kører mange timer hver dag.
Philips’ erfaringer viser, at skærmene skaber interesse i butikkerne, hvor det også vil kunne aflæses på salget, hvis det gribes rigtigt an.- Der er en stigende interesse for instore-tv. Mange har givet valgt lige at se, hvordan det virker, inden de investerer. Men vi kan i Danmark konstatere, at i 2007 fordoblede vi omsætningen, og fortsætter udviklingen, så vil vi tredoble omsætningen i år, fortæller Account Manager Magnus Melin fra Philips. Han føjer til, at den samme tendens kan vi se i hele Europa og USA.
Yderligere informationer:Bygma:Marketingchef Erik Yde tlf. 76 30 27 80 – e-post: [email protected] Testprodukter, digitale foto etc.:Informationschef Erling Madsen, tlf. 33 29 35 36 - e-post: [email protected]