Med Jasons 141 mesterskabspoint, mod den førende Tom Pedersens 225 point, er der stadig muligheder for lidt avancement i den samlede stilling. Ikke mindst når man husker, at der er hele 60 point at køre om i Padborg. Men samtidig markerer weekendens løb på Padborg Park også kalenderens sidste løb, før DTC finalen på Jyllandsringen den 12. oktober. Så det er sidste udkald, hvis stillingen skal forbedres.
Topstriden i den samlede DTC stilling er kørt for i år, men det altoverskyggende mål for Jason Watt er at score point i samtlige heats, og dette kan med lidt held betyde et lille avancement i DTC stillingen. Det er uanset stillingen i mesterskabet ikke til at skjule, at der i teamet er udstrakt stolthed over, hvad Jason og hans mange partnere og sponsorer på bare 6 måneder har formået at stable på benene. Teamejer Jason Watt og hans team af mekanikere, har lært utroligt meget om den spritnye Seat Leon på de bare 6 måneder, der er gået sidens teamets officielle fødsel den 14. marts i år. Så forventningerne er høje, og der er ikke noget Jason hellere vil, end at belønne de mange hårdtarbejdende teammedlemmer med en pokal.
"Jeg kan godt lide Padborg, " udtaler Jason Watt. "Også selvom det aldrig rigtigt er blevet til noget for mig der. Det er en forhjulstrækkerbane. Jeg lå, sidste gang jeg var der, i den hurtige ende af forhjulstrækkerne." Med to 5. pladser sidste gang DTC gæstede Padborg Park i slutningen af juni måned, har Jason Watt allerede vist at den hurtige Seat passer til banen. Det kunne være blevet til så meget mere, hvis ikke en konkurrents påkørsel i kampen om 3. pladsen i finalen havde afsluttet Jason Watts pointhøst på den sønderjyske bane.
Team Bygma Jason Watt Racing har haft travlt siden løbet på Sturup Raceway. Den hvide Seat Leon Super 2000 har mandag og tirsdag efter løbet været på teamets værksted, og fået rettet buler ud. Onsdag aften stod bilen nypudset hos SEAT i Gladsaxe, hvor Jason også holdt foredrag. Torsdag og fredag gæstede Jason Watt og bilen Bygma i Aalborg og Aars.
Vel hjemkommet fra Jylland, fandt teamet også den fejl som plagede bilens opsætning på Sturup. Her kæmpede teamets mekanikere sammen med teamets engelske engineer, Paul Ridgeway, for at finde det rette setup. Men det var tydeligt, at der var en ukendt faktor i bilens opsætning, som drillede teamet. Flere forskellige løsninger blev prøvet, men helt godt blev det aldrig.
Jason Watt fortæller: "Vi havde alle fire støddæmpere afmonteret, og sendt til England, hvor de blev testet i Paul Ridgeways dæmper-dyno. Her viste det sig, at den forreste venstre dæmper var helt defekt. Dæmperne var indstillet ens foran, men de opførte sig langt fra ens på bilen. Nu har vi fået 4 nyrenoverede dæmpere retur fra Ridgway. Så nu skulle det være løst! Bagefter gør det mig blot endnu mere stolt, over den speed vi trods alt havde i bilen på Sturup, " slutter Jason.
Teamet må denne weekend undvære de gode ekspertråd fra Paul Ridgeway, da hans eget Seat team skal i ilden i BTCC. Men heldigvis har Jason allerede grundopsætningen fra sidste løb på Padborg Park banen. Dette kan teamet kombinere med flere yderligere justeringer, som man fandt under træningen til løbet på Sturup Raceway. Så teamejer Jason Watt er ganske fortrøstningsfuld, og glæder sig til at komme i gang igen.
Team Bygma Jason Watt Racing har hele 2008 sæsonen igennem været et populært udflugtsmål i pitten. Om det er VIP chef Leif Hanssons fremragende mad, eller de store oppustelige sofaer i pitgaragen vides ikke. Jason og teamet var i Sturup weekenden igennem vært for over 180 VIP gæster, og sponsorer fik ved selvsyn indblik i, hvordan et topmoderne DTC racerteam fungerer.
Strategien er således lagt for en spændende løbsweekend på Padborg Park. Og udover at gå efter at høste så mange point som muligt, har Team Bygma Jason Watt Racing forhåbninger om at få Jason Watt med kørestol på podiet! Så vi glæder os til at sige velkommen til både racefans, VIP gæster og sponsorer, til sæsonens næstsidste løb i DTC serien anno 2008!