Timingen for Bygma er helt optimal, og samarbejdet vil blive en central del i Bygmas arbejde med blandt andet employer branding i de kommende år. Bygmas størrelse og udvikling taget i betragtning gør, at virksomheden konstant rekrutterer nye medarbejdere på alle niveauer i organisationen. Samarbejdet med herrelandsholdet skal derfor udbrede kendskabet til Bygma både som brand, attraktiv arbejdsplads og uddannelsessted.
Bygma og herrelandsholdets værdigrundlag passer særdeles godt sammen med bærende elementer som vinderinstinkt, kompetenceudvikling og team spirit, hvilket lover godt for den fælles fremtid. Bygma vil via sine 55 lokale forretninger rundt omkring i landet være med til at skabe en folkelig og festlig opbakning til håndboldlandsholdet.
Det nye hovedsponsorat begynder officielt i juni 2016. Og det betyder, at når Danmarks herrelandshold netop i juni måned løber på banen til de vigtige play-off kampe, der skal bane vejen til næste VM-slutrunde, bliver det med logoet fra Danmarks største privatejede leverandør af byggematerialer, Bygma, på spillertrøjerne. Bygma leverer kvalitets byggematerialer til professionelle og private kunder i hele landet, og det er netop værdien af et fællesskab og lokal forankring, der er en vigtig faktor i det nye samarbejde.
”Vi er stolte af, sammen med Bygma, at kunne præsentere det nye samarbejde, som jo nok nationalt er en af de største samarbejdsaftaler i sportens verden. Vi glæder os til at inddrage Bygma, deres medarbejdere og kunder i fællesskabet omkring herrelandsholdet og håndboldsporten. Samspillet vil repræsentere noget nytænkende i forhold til synergi mellem idrætten og erhvervslivet,” siger Henrik M. Jacobsen, direktør i DHF, og understreger: ”Her er ikke tale om en sponsorkontrakt i gængs forstand, men snarere om et stærkt partnerskab, hvor et af målene, populært sagt, er at forstærke hinandens indsats.”
Et perfekt samarbejde for Bygma
Bygma Gruppens adm. direktør, Peter H. Christiansen, forventer sig også meget af partnerskabet med DHF og håndboldlandsholdet. Målet er at udvide rammerne for et sportsligt og kommercielt samarbejde mellem en virksomhed og et dansk håndboldlandshold.
”Vores samarbejde med herrelandsholdet giver os en enestående mulighed for at støtte og involvere os i håndboldsporten og et landshold, der formår at samle alle danskere på tværs af landet. Samtidig er det et hold, som matcher mange af de positive værdier, vi selv står for i Bygma - engagement, begejstring og vindermentalitet. Sammen med forretninger, medarbejdere og kunder er det målet at skabe en fantastisk opbakning i befolkningen frem mod OL, VM, EM og ikke mindst VM-slutrunden på hjemmebane i 2019,” siger Peter H. Christiansen, adm. direktør i Bygma Gruppen A/S.